Jag vet inte vilka gränser som gäller för min typ av medlemsskap. Jag får som sagt inte rösta, så därför tycker jag inte det är uppenbart att jag får motionera.Mago said:Bra fråga. Varför skulle du inte få det?
DavidD said:Nyfiken - vad är det för alternativt medlemskap?
Person som vill vara med i föreningen och på föreningens verksamhet men som inte önskar vara
ansluten till centralorganisationen Sverok kan välja att i stället bli stödmedlem.
Avgiften för att vara stödmedlem är densamma som för en fullvärdig medlem.
För att bli stödmedlem måste personen vara över 35 år gammal.
Stödmedlemmar har inte samma rättigheter som fullvärdiga medlemmar, och får inte inneha
förtroendeposter eller teckna firma i föreningen.
Stödmedlem har inte rösträtt på årsmötet.
En stödmedlem får ingå i föreningens arbetsgrupper.
Pellevin said:Har jag rätt att skriva motioner? Jag har ju inte rösträtt på årsmötet.
Mago said:Betalar du medlemsavgiften är du medlem och har rätt att vara med på årsmötet.
Vi har som Pellevin nämner ett alternativt medlemskap där en inte har rätt att rösta på årsmötet.
Nya raser är en fråga som ligger i gråzonen var den hör hemma, då den har så stora konsekvenser. Därför tycker jag att det finns argument för att den skall tas på årsmötet.Mago said:Jag tycker nog att årsmötet handlar mer om själva föreningen. Lokal, hemsida, medlemsavgift, verksamhet etc.
Mer specifika regler/detaljer tänker jag är på commish-nivå och kanske ska diskuteras på spelarmöten.
Mooselord said:
Angående Martins motioner så trodde jag numrering var ett krav.
It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
Swedish Blood Bowl Alliance drivs med donationer. Hjälp oss att hålla SweBBA uppe genom att donera. 50 kronor om året eller så vore väldigt uppskattat!
Swish till 076-3184149 går också bra. Mail till admin: magnus punkt lyrberg snabel-a gmail punkt com