Umeå Spring Bowl 2 - A Dream Of Spring (14:e april)
  • image

Lördagen den 14:e april så är det dags igen för Umeås andra turnering för i år.

En snabb sammanfattning skulle vara:

¤ Monkeybowlkoncept.
    ¤ 5 sammandrabbningar (matcher) på en dag.
    ¤ 1,150,000$ att handla lag för.
    ¤ Upp till 2 star players.
    ¤ Transferfönster - Man har möjlighet att sälja och köpa nya spelare.
    ¤ "DIVAN!"
    ¤ 50kr avgift

Klicka här för all behövlig information.

Finns för närvarande plats för 14 coacher, men det kan bli fler, ska ta mig en titt på lokalen och se om vi inte kan klämma in så vi kan vara 16 st coacher i världsklass.

Anmälda:

1. Frantic (NAF: 10525 & Odd man out för närvarande) - KLAR!
    2. Stareater (NAF: - KLAR!
    3. Marty33 (NAF: 19328) - Ej betalt
    4. Pravnuk (NAF: 23849) - Ej roster, ej betalt.
    5. khanmank (NAF: 15043) - Ej roster, ej betalt.
    6. hemlighallaren (NAF: 17583) - Ej betalt
    7. Emilskaya (NAF: 20233) Ej betalt, ej roster.
    8. Snow (NAF: 20234) Ej betalt, ej roster
    9. Bonefinger - Ej betalt, Ej Roster
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.

Årets sponsor är:

image
  • Ser mycket intressant ut.
  • En fråga bara: Du säger att ogres inte behöver använda team reroll på piling on, men det behöver ju ingen i turneringar. Den nya piling on regeln gäller ju inte i NAFsanktionerade turneringar. Så har du tänkt lite fel?
  • Pellevin said:

En fråga bara: Du säger att ogres inte behöver använda team reroll på piling on, men det behöver ju ingen i turneringar. Den nya piling on regeln gäller ju inte i NAFsanktionerade turneringar. Så har du tänkt lite fel?

Vad jag kunde läsa från naf så bör man köra som tidigare (dvs ingen rr för piling on). Inte att det är så.

https://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2017/05/NAF-Rules-Update-v1-3.pdf

Jag kanske läste fel, kan kolla igen, men det är två andra fel i texten har jag sett som jag måste fixa...

• "should be allowed" tolkar jag som att det är så det skall vara. Men jag är svensk, så det är möjligt att jag missar nån nyans.

Hur som helst bör du iallafall nämna om du vill köra med reroll på Piling On då den absoluta majoriteten av turneringar inte gör det.
  • Pellevin said:

"should be allowed" tolkar jag som att det är så det skall vara. Men jag är svensk, så det är möjligt att jag missar nån nyans.

Hur som helst bör du iallafall nämna om du vill köra med reroll på Piling On då den absoluta majoriteten av turneringar inte gör det.

Min engelska är inte perfekt, men den meningen betyder "Borde vara tillåten" eller?

Nåväl en förtydligande kan läggas till absolut, måste även ändra att Halflings mästarkock kostar 100k och inte 150k.

Kan dock inte fixa det fören i morgon eftersom jag har filen på arbetsdatorn...

• Då är det tyvärr försent.
  • Pellevin said:

Då är det tyvärr försent.

Hur menar du?
  • Då har tåget redan gått.
  • Pellevin said:

Då har tåget redan gått.

Typiskt också... nåja ändrade ändå.

• Nu har vi en hemsida också :)
  • Är khorne och bretonnia inte längre tillåtna?
  • Pellevin said:

Är khorne och bretonnia inte längre tillåtna?

Jodå, vi ändrade bara förra årets hemsida, ser att den lilla detaljen missades.

Det kommer fixas under dagen :)