Drömmar om Blood Bowl
  • Det är rätt många här som tänker mycket Blood Bowl och det kan säkert avspegla sig i nattliga drömmar kring ämnet.

Jag minns nästan aldrig vad jag drömmer, men inatt drömde jag att en Blood Bowlturnering slutade med att @Inforthepain skjöt ihjäl en annan deltagare. Jag var inte på eventet och vet inte vem offret var, men jag tror det var någon annan från göteborg.

Vad för något Bloodbowlrelaterat har ni drömt om?
  • Haha, bäst att ge Jan en kram inför nästa match då... :D
  • tjub said:

Haha, bäst att ge Jan en kram inför nästa match då... :D

Tänk om det är det som får honom att tappa det!?!
  • Mago said:

tjub said:

Haha, bäst att ge Jan en kram inför nästa match då... :D

Tänk om det är det som får honom att tappa det!?!

HahHa Doubt XI - Where it happens!
  • Inför Summer Crush drömde jag att jag mötte Skuld i en mycket jämn match. Jag hade läge att göra 1-0 i sista turn av matchen med en enkel two dice blitz, tror till och med jag hade rerolls kvar, men jag var tvungen att gå och pissa först.
    När jag kom tillbaka från toaletten var alla blocktärningar borta (eller rent utav alla tidigare existerande tärningar). Skuld informerade mig då att i sådana lägen säger reglerna att man avslutar matchen i det läget man då befinner sig i. Med andra ord blev det 0-0 och jag vaknade upp kallsvettig och arg.
    Jävla Skuld! Jag tror fortfarande det var du som låg bakom det hela. Tvivlar även på att reglerna är så som du påstod :D
  • jag drömde om Pidpad en gång. men var inte mer blood bowl relaterat än så.
    han var ett litet foster som fick plats i min hand. funderade på att lägga honom på vägen och låta en bil köra över honom men då skulle det bli upptäckt för lätt, så istället funderade jag på att kasta upp honom jättehögt i luften då jag trodde att landningen i så fall skulle ha död på honom.
    vet dock inte varför jag ville döda Pidpad :(
  • brocCooLi said:

jag drömde om Pidpad en gång. men var inte mer blood bowl relaterat än så.
    han var ett litet foster som fick plats i min hand. funderade på att lägga honom på vägen och låta en bil köra över honom men då skulle det bli upptäckt för lätt, så istället funderade jag på att kasta upp honom jättehögt i luften då jag trodde att landningen i så fall skulle ha död på honom.

Hahah! Så jävla sjukt!
  • Inför Summer Crush drömde jag att jag mötte Skuld i en mycket jämn match. Jag hade läge att göra 1-0 i sista turn av matchen med en enkel two dice blitz, tror till och med jag hade rerolls kvar, men jag var tvungen att gå och pissa först.
    När jag kom tillbaka från toaletten var alla blocktärningar borta (eller rent utav alla tidigare existerande tärningar). Skuld informerade mig då att i sådana lägen säger reglerna att man avslutar matchen i det läget man då befinner sig i. Med andra ord blev det 0-0 och jag vaknade upp kallsvettig och arg.
    Jävla Skuld! Jag tror fortfarande det var du som låg bakom det hela. Tvivlar även på att reglerna är så som du påstod :D

Skuld är alltså en jävla fuskis. Har alltid misstänkt det. Skönt att få det bekräftat.
  • Står det i reglerna så står det i reglerna.
    Tycker det låter som att jag är oskyldig. Att Oberwald påstår saker kan jag inte stå till svars för utan bevisning. Vittnen?

:)
  • brocCooLi said:

jag drömde om Pidpad en gång. men var inte mer blood bowl relaterat än så.

Hahah! Så jävla sjukt!

Hahahahahaa sjukast hittills hahahahaa vet inte om jag själv skulle våga erkänna en sådan dröm ;)
  • Jag kan inte sluta skratta. Bästa tråden på forumet utan tvekan...

När alla är så öppenhjärtade så är det väl lika bra att jag delar med mig också.

Jag brukar inte heller komma ihåg vad jag drömmer men har faktiskt en dröm jag kommer ihåg från när jag hade svininfluensan och det var en blood bowl-dröm.

Jag minns inte vem jag skulle spela mot i drömmen, men när vi ställde upp våra miniatyrer så hade vi båda identiskt målade. Det var mina amazoner som @hemlighallaren målat och uppenbarligen hade han målat ett exakt identiskt lag till någon annan också. Så det blev lite som att spela schack eller go med bara vita pjäser/stenar. Jag minns att jag var så arg på Klas i drömmen (för er som känner Klas så vet ni att det är totalt oförtjänt i verkliga livet)

Sen spårade drömmen ur, blev smått psykadelisk och den slutade med att jag höll på att drunkna i grön sockervadd, vilket faktiskt är lite av en traumatisk upplevelse än idag.
  • Att spela med identiska figurer låter som en kul utmaning. De kan ha ett hemligt tecken på undersidan som visar vem de egentligen tillhör och när du gör TD vänder du på figuren för att se om du verkligen tog poäng eller om det är din motståndare som får den :D
  • Duckwing said:

Att spela med identiska figurer låter som en kul utmaning. De kan ha ett hemligt tecken på undersidan som visar vem de egentligen tillhör och när du gör TD vänder du på figuren för att se om du verkligen tog poäng eller om det är din motståndare som får den :D

Gjorde inte @inftp detta när han använde motståndarens spelare i sin screen?
    Liknande i alla fall

• pedda said:

Gjorde inte @inftp detta när han använde motståndarens spelare i sin screen?
    Liknande i alla fall

@inftp spelade skaven och screenade med en zombie... men de kanske är mer lika än man tror.
  • Jag drömde att jag glömde min väska med blood bowl-grejer i på tunnelbanan :'(
  • Jag drömde att jag spelade mot IFTP och när vi skulle börja 2 halvlek så hade mina Norse bytts ut mot lizardmen men det var inte komplett så Jan tyckte jag kunde ta lite andra figurer från andra räcker, det spelade ingen roll. Mycket rörigt kändes det.
  • Jag drömde om att min motståndare kasta en fireball varje runda, runda 7 eller 8 så tänkte jag: ”Vänta lite nu... nåt stämmer inte”
  • Jag drömmer mest att det blir fel för att jag räknade med en ruta som blev full när jag följde pushen eller nåt.
  • Jag drömde att jag skulle spela mot @coma, precis innan matchen kommer @ozt med en bok av biblisk tjocklek med nya star players, som jag inte hade en aning om att de fann, fick panik och började göra om min roster mitt i turneringen, 5 minuter innan matchstart.
    När matchen väl startade, visade det sig att det var @inforthepain jag skulle möta. Han hade en nästan 2 meter lång pitch som var upphöjd i hans end zon, för att det skulle vara svårare för mig att göra TD. Dessutom spelade vi i ett vattenland, med en massa vatten rutschkanor som blötte ner allt hela tiden.
  • Hahaha @emilskaya
    Det finns en sida som heter dreammoods.com ibland stämmer det ganska bra.

Waterslide

To dream that you are on or see a waterslide suggests that you are being carried away by your emotions. You are being engulfed by your subconscious. Alternatively, the dream indicates that you are going with the flow of things without any objection or resistance.
  • Appropå NAF presidentval så drömde jag inatt att Ozt blev vald till den nya NAFpresidenten.
  • Fantastiskt vilka spännande/knepiga/roliga drömmar många haft. Det är bara och fortsätta och fylla på efterhand som det kommer fler :)