Eurobowl 2016 - arrangeratråden
  • Startar upp en diskussionstråd om arrangerandet av Eurobowl 2016.

Alla som vill hjälpa till med arrangerandet kan skriva här, skicka ett PM, eller maila mig på jonas.lindgren snabel-a stockbowl.se.

Uppstartsmöte planerar jag att hålla den 13:e december klockan 1300 i Stockholmsregionen. Lokal beror på antalet deltagare. Om intresse finns kan jag försöka fixa Skype eller liknande för de som inte kan närvara fysiskt.

Nu drar vi igång!
  • Jag är gärna med.
  • Jag hjälper till.
  • Jag hjälper gärna till på något sätt men kan inte vara med på uppstartsmötet
  • Jag kan också tänka mig att hjälpa till, men kan av förklarliga skäl inte vara på plats.
    Är det jag kan göra utomlands?
  • Risken är rätt stor att hela arrangemanget krockar med min disputation så jag vågar inte engagera mig tyvärr. Ni har mitt fulla moraliska stöd dock :)
  • kan också tänka mig att hjälpa till på något sätt och kommer inte heller kunna medverka på uppstartsmötet.
  • Jag kommer hjälpa till, dock oklart om jag kan vara med just den dagen planeringsmötet är tänkt att gå av stapeln.
  • På ett eller annat sätt hjälper jag till också, men likt Mago är det oklart om jag kan vara med på uppstartsmöte.
  • Hjälper också till, mötet borde inte vara en omöjlighet.
  • Jag hjälper gärna till jag med på nåt sätt. Men onsdag blir svårt
  • Relevant fråga! Jag är lite trött, blandade ihop med en matchförfrågan här hemma. Blir svår dock även den 13e
  • Jag kan också hjälpa till med småsaker som kan göras från Umeå.
  • Jag kommer på mötet
  • Hejsan, jag jobbar den helgen också tyvärr men jag kan vara med på nåt hörn i planeringen framöver.
    Tar gärna dela v beslut och/ eller minnesanteckningar från mötet.
  • kan tyvärr inte va med på mötet men känner ni att ni behöver någon marknadsföringshjälp eller liknande designuppdrag framöver så får ni hojta till!
  • Bernuz said:

kan tyvärr inte va med på mötet men känner ni att ni behöver någon marknadsföringshjälp eller liknande designuppdrag framöver så får ni hojta till!

Så länge @Bernuz har veto vad det gäller all design kan det bara bli succé.

13 14 12 13, check! Skulle det inte vara bra om vi kunde få någon från kommun och Sverok att närvara eller bör man vänta tills första mötet är avklarat? Just att stad inte är bestämd ännu vad jag förstått och de två alternativen jag ser enbart är Stockholm eller Malmö så ser jag ett intresse för Stockholm stad att närvara.
  • @Thursablot känns som ett första planeringsmöte "internt" är viktigt att ha först innan man eventuellt bjuder in andra aktörer.
  • @Thursablot, jag sekunderar Comas uttalande.
    Däremot är det en väldigt bra fråga att ta med till mötet!
  • @Bernuz, Jag gissar på att ditt namn kommer att figurera en del på mötet och att vi kommer kontakta dig angående att göra saker fina.
  • Jag hjälper gärna till men kommer inte vara i Stockholm den 13e.
  • Jag får nog vara den första som erkänner det, men jag är en brutal gamer och då Ozt + c:o skapar ett event kommer jag förstås inte avstå. Jag kommer helst delta som brutal spelare men ifall Ozt + c:o känner att de är i stort behov utav mig, hjälper jag självfallet till. (screw you jag vill lira BB, låt mig vara!!!)

Den 13de kan jag föstås inte medverka (då ni trollar runt långt borta någonstans och inte erbjuder blodbowl på schemat, herpa derp, waaaaa) därför jag ska hem till melisqus för att hedra denne tappra krigares ärodag!
  • Jag tänkte också göra en insats.
  • Jag är som sagt gärna med och jobbar, men kommer inte kunna medverka på mötet pga sedan länge inbokad Tzolk'inafton.
  • Jo, vi bör ha en grund att stå på. Jag har tagit fram kontaktuppgifter till kulturutskottet hur som. Har även kontakter med ingift konferenshotellägare i släkten ett stenkast från Bromma flygplats. Innan mötet bör dock kontakt tagits med andra alternativ och de jag kände på älvsjömässan jobbar ej kvar. Kanske inte en färdig offert men åtminstone öppnat kommunikationsvägar. Jag skulle gärna se @gimpen medverka på mötet.
    Vidare så är jag inte trevlig nog att agera mot besökare under arrangemanget och tänkte kriga för att ta en landslagsplats och om inte köra den openvariant som nu blir. Kringarrangemanget står jag dock till förfogande. Men ej som domare.
    Om någon vill att det skall hållas på annan plats så bör lösningar på venue tas upp. Nu lär dock Stockholm ha en fördel, inte bara som huvudstad utan att det lär vara flest stockholmare på plats så då måste nog andra städer skrika ganska högt. Jag ser gärna mötet halv strukturerat med en nafrepresentant som representerar NAFs syn på saker. Bump @mago

@lard löste ni kaptener hur det blir framöver? Tanke på 8+kapten och kaptenerna är tie breakers.
  • Både jag och @jammydodger kommer vara involverade i arrangemanget. Dock finns det för min egen del risk att jag är i Malmö och lyssnar på musik den 13:e.

Ang. att spela på själva eventet och hjälpa till lär det finnas mycket folk kan göra framförallt innan men också efter. Hjälpa till att leta lokal, preppa och plocka undan, vi lär behöva en kommunikationsansvarig, någon som har ordning på alla anmälningar, it-ansvarig etc. etc. Alltså flera roller som kanske inte behöver jobba jättemycket under själva eventet.
  • Eftersom jag inte kan vara med på mötet så kan jag nämna att jag tidigare har haft ansvar för ekonomi och anmälningar i både små och större föreningsevent. Det är dock inte det enda jag kan tänka mig hjälpa till med.
  • haha @thursablot tack för stödet :)

och ja absolut @Ozt bara att knåpa ihop idéer så kan vi nog få till nåt fint.
  • Jag står också till förfogande för det som behövs bara jag har möjlighet att spela under turneringen. Ha dock svårt att ta mig till Stockholm den här träffen.
  • 1300 på alphaspel är tid och plats för de som kan närvara!
  • Tjabba! Jag kan inte vara med på mötet. Jag kan agera som alltiallo/ personligsidekick/ oddmanout är några skills jag kommer på att jag kan just nu!
  • Adress till alfaspel?
  • Sparbanksvägen 14, Hägerstensåsen
  • Jag har tyvärr inte möjlighet att dyka upp på mötet, men tar gärna del av eventuella anteckningar/idéer.
  • Jag hjälper gärna till som alltiallo
  • Jag hjälper gärna till som alltiallo, kan dock inte vara med på söndag

Det är på lördag
  • p
    Lard said:

Adress till alfaspel?

Om man åker kommunalt så är det röd linje mot fruängen (söderut) och hållplats hägerstensåsen.

• Hur lång tid tar det från centralen?
  • En kvart ungefär
  • Med ovan nämnda tunnelbana då.
  • Hur gick mötet igår och kommer ett protokoll eller sammanfattning så vi som missade mötet igår får reda på lite?
  • Rätt lite beslutades. Det vi gjorde var att sätta ett par deadlines och vi formade arbetsgrupper. Regler, lokaler och kommunikation (t.ex. närvaro på forum) var exempel på sådana. En del folk som inte fanns på plats draftades till olika uppgifter, och vi får se om det faller i god jord.

Saker som vi också dryftade var vilka städer som kan vara aktuella och vilken nivå vi vill att evenemanget ska hålla. Budget kom upp som en naturlig följd av detta, men i denna och flera andra frågor var det helt enkelt för tidigt för att fatta beslut. Det här var trots allt ett uppstartsmöte.
  • The 13 December Sweden’s blood bowl community had its first meeting to begin the planning of EuroBowl XI (2016). With two years at our disposal we have a long road ahead and will try our very best to give the Belgians phenomenal tournament a run for its money.

The first meeting decided on a few things that we want to inform everybody about so you can follow our progress.

1) The main organizer will be Ozt, a well-known face to many blood bowl coaches.
    He has organized Sweden´s largest Blood Bowl tournament for several years.
    There will be about 12-18 coaches to support him.

2) We will begin the search for a fitting venue straight away with our first deadline 31 January 2015. This is the date that the quotation for the hotels/conference centers will be sent out.

3) The rules for the tournament will be next on the list after the captains have agreed upon the content of the unwritten rules for EuroBowl. We would like to have this done no later than 31 January 2015. If that is possible we could present the rules for debate during the spring of the same year.

4) Our goal is to have open information to the community. Therefore we have appointed two coaches, Lard and Coma, responsible for all the official communication as well as to answer any questions and make use of any suggestions that may arise. The channels for communication will be (at least) thenaf, Talkfantasy football, facebook, twitter and Instagram.

As you can imagine the brainstorm about how to make Eurobowl 2016 a great tournament have just begun. We want to encourage you to participate by telling us what you want to see during the tournament. This could be things that other tournaments have done or things that you not yet have seen.

We will use this thread to keep you informed about the progress and feel free to give us the necessary prompts we need if we happen to go too much out of bounds.
    Until next time have a merry Christmas and a happy new year!
  • Nytt möte för uppföljning av Eurobowl. Den 22:a februari. I en lokal i centrala Stockholm där @Coma jobbar.

Förhoppningsvis kommer första utkastet av vår maskot kunna presenteras, @Bernuz verkar pepp och inspirerad.

Hoppas på att de intresserade kan delta!

• PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP MUUUU (hmm nej älgar muar inte) ;)
  • Jag kan eventuellt delta. Beror litet på hur sent det är tänkt att hålla på.
  • Jag skulle också gärna vilja höra när på dagen det skulle vara. Jag vill försöka undvika en möjlig dubbelbokning.
  • En gammal hederlig BUMP! Vi behöver få veta adress och tid nu. @Ozt