SweBBA-Laget 2015, anmälan och progression
  • Så snyggt, verkligen skitbra (som vanligt).
  • nej fy... nu känner jag att jag måste ta tag i det här jag med.

grymma bidrag @kaju och @jox
  • Ahhhh, panik!
  • Ah nu blev jag ännu sugnare på att vinna laget
    (och ha med mig uw -roster till doubt såklart).

Riktigt stiligt, daemonettehand va?
  • Jo köpte ett gäng är klorna som nu pryder alla mina figurer med klor.
  • Stareater said:

Hur ser det ut med SWEBBA-laget? Är det många avhopp eller ser vi ut att få ihop ett spelbart lag?

Jag är i stort sett klar med goblin #14. Jag skickar den till Lard imorgon.
  • Jag börjar sent, men inte för sent, måla min goblin. Tur nog så kollade jag in tråden och såg att det skulle vara blått och brons; inte rött och brons som jag hade för mig.
  • Nu är jag visserligen inte inblandad i detta projekt, men vore det inte på sin plats med en koll. Vilka spelare blir klara i tid? Tänker mest så att det inte saknas några positionals under DOUBT.
  • @Ikki har redan flaggat att han hoppat av, men i övrigt borde väl resten vara klara i tid, eller?

Funderar på att donera en extra Fezglitch om jag får tid, bara för att ge lite variation till rostret. Har miniatyren hemma och använder den inte till något vettigt.
  • @Inforthepain backar min figur till swebba-laget.
  • Stareater said:

@Ikki har redan flaggat att han hoppat av, men i övrigt borde väl resten vara klara i tid, eller?

Hur vet ni det? Jag tänkte väl närmast på att @Thursablot varit ganska okontaktbar det senaste halvåret. Som sagt är jag inte inblandad i detta, men om jag var det skulle jag göra en check till snarast.
  • @Thursablot hörde av sig och antydde att han tänkte dyka upp till DOUBT. Kan ju passa på att fråga när han skickar in anmälan.
  • jag tror att jag kommer bli klar med min. behöver egentligen en kraftig fjäder. men kanske kan lösa utan.
    planen är att bli klar. har en gobbo så är inget positionsviktigt typ.
  • Jag hade beställt figur på Alphaspel, men pga av ett galet schema just nu hann jag inte hämta ut den. I veckan tog de tillbaka ordern. Försökte lägga den igen, men de har mejlat till svar att de packat ner alla Fantay Football-figurer, och de kommer inte att finnas tillgängliga på flera månader. Därmed sitter jag på pottkanten och funderar på att slänga in handduken. Jag får väldigt svårt att få till det, helt enkelt.
  • Ok @helllstrom. Tråkigt men vi ordnar det. Jag gör en line istället för coach.
  • Superbra Lard, tack för uppbackning! Och till er andra, ledsen att det strulade till sig. Man borde ju kunna ha varit ute i god tid...
  • @hellstrom jag känner igen det där med att vara ute i god tid... bara fråga @inforthepain om att passa tid till tåg :D
  • Startposten på sida 1 är nu uppdaterad så man kan se progressionen.
  • Och så en bump på alla er som inte verkar så klara ännu. Vill man slippa vara med på denna stresslista är det bara posta en bild på sin färdiga modell eller posta en modell till mig. 15 december är det som är sagt som deadline för att inte julposten skall förhinda den från att komma fram i tid.

Vad ni har tagit på er att göra:
    Skaven blitzer - @Thursablot nr 2
    Skaven thrower - @Mufflo nr 5
    Skaven linerat - @Lard nr 7
    Underworld Goblin - @Duckwing nr 9
    Underworld Goblin - @Coma nr 10
    Underworld Goblin - @inforthepain nr 11
    Underworld Goblin - @emilskaya nr 12
    Underworld Goblin - @MartinS nr 14
    Underworld Goblin - @brocCooLi nr 16
    Underworld Goblin Journeyman - @Hemlighallaren nr 17

Skitter stab-stab - @hemlighallaren
    Markörer Turn, Score och typ 4 RR - @Per_

• Om du gärna vill måla @helllstrom tror jag jag har gw-plastråttor hemma en skulle kunna få ihop något av... Men du kanske hade en specifik plan?
  • @inforthepain asbra, snyggt och roligt! XD
    @ikki snyggt där också, kan inte klura ut riktigt vad din gobbo håller i, en pensel och en...?

Är väldigt taggad att vinna laget! :)
  • Ligger det broccoli bitar på basen Inforthepain?
  • Hans lilla snotling som inte vill sova, som gjort att han hade svårt få till att måla sin gobbo
  • @brocCooLi ligger där han hör hemma ;)
  • @inforthepain hahahaha!!!! så jävla underbart av dig :D
  • Hehe sa ju att jag skulle göra det :D

@brocCooLi du kommer så få en turn 16 foul!

• hahahaha!!!

har förresten kommit på en lösning på hur min goblin ska sitta fast. så nu har jag gjort klart hela figuren rent byggmässigt.
    det som är kvar är måla och basa :)
  • @Martins har levererat!
  • Eftersom jag hade lite tid och en miniatyr över så målade jag igår upp en Fezglitch, utanför utlottningen, till SWEBBA-laget så att den som vinner laget får lite mer roster-alternativ. Kommer inte att posta den till Lard men Fezglitch kommer dyka upp till DOUBT i hopp om att få spela.

För övrigt anser jag målning är en ypperlig sysselsättning när man väntar på sin tur på akuten.
  • sätter mig till helgen och målar upp min figur :)
  • Lard said:

@Stareater : Bild?

Lite finlir kvar sen kommer bilden.
  • Risig kamera, men ändock en bild...

image
  • För övrigt sa @Thursablot följande när han anmälde sig till DOUBT och jag frågade om blitzern.

Angående swebbalaget. Jag har inte börjat måla men hinner.

• Jag har dålig nyheter, jag har efter en svimmningsepisod igår natt/morse där jag slog huvudet blivit inlagd på sjukhus för tester och observationer. Allt blod och annat de tagit på mig visar inget att oroa sig för, men eftersom jag slog i huvudet vill de hålla mig kvar här för observation i några dagar. Just to be safe, vilket är bra.

Jag har således inte möjlighet att göra klart min thrower till swebbalaget.
  • @Mufflo: Jag antar att du bara försökte följa Stareaters råd, men att du tog i lite för mycket. Krya på dig.

Stareater said:

För övrigt anser jag målning är en ypperlig sysselsättning när man väntar på sin tur på akuten.

• Jag bor ju i en småstad, behövde knappt vänta ;) kom in i primetime för att få snabb vård.
  • Jag gissar på någon slags brist, kanske på framförhållning?

Skämt åsido, hoppas du återhämtar dig snabbt och att det inte är något allvarligt. Ta't lugnt och bli bättre.
  • Tur i oturen är väl att du att du har thick skull.

(Från vilken spelare är du tråden.)
    mufflo said:

Jobbar ju på en förskola så ogre 5529, TTM, loner, thick skull. Jag är ensam man på arbetsplatsen därav loner. Kan kasta snottar för skojs skull men vinner inte på det i längden.

• Krya på dig @Mufflo, att slå huvudet är aldrig roligt.
  • Packar ner mitt underworld-lag till DOUBT som är i blått färgschema som matchar någorlunda. Då kan den som vinner SWEBBA-laget välja att låna några figurer för att få ihop ett spelbart lag och således spela underworld.

Lite av en nödlösning om ingen hinner fixa en skaven thrower i tid.
  • mufflo said:

Jag har dålig nyheter, jag har efter en svimmningsepisod igår natt/morse där jag slog huvudet blivit inlagd på sjukhus för tester och observationer. Allt blod och annat de tagit på mig visar inget att oroa sig för, men eftersom jag slog i huvudet vill de hålla mig kvar här för observation i några dagar.

Tur att det inte drabbade något organ du aktivt använder ;)

Krya på dig, och hoppas att det inte sabbar julen för dig.
  • Jag gör en thrower istället för line då... @Mufflo, du får gärna göra en line senare när du mår bättre
  • Fixar det. Misstänker att min framtida utskrivning innehåller en del "ge fan i att jobba. Du måste vila"
  • @mufflo om du bara ska ligga inne och bli tittad på så har du ju massa tid att måla? ;P

gillar för övrigt humornivån i tråden gällande @mufflos fall.
    håller även med @Pellevin (tror det här kanske är andra gången det händer), tur att du inte slog i något viktigt! <3
  • Hittills anlända

image
  • ser riktigt nice ut!